Okuma becerileri için beynin sol ve sağ lobunun aktif bir şekilde kullanılması gerekir. Dikkat ve odaklanma etkinlikleri beynin her iki tarafını aktif olarak çalıştırmaya yarar. Dikkat ve odaklanma egzersizleri beynin hem sayısal hem sözel becerilerini geliştirir. Bu becerilerin kalıcı olarak belirli seviyede kalması bu çalışmaların yapılma süre ve sıklıklarına bağlıdır. Yapılan araştırmalar 6 ay boyunca düzenli şekilde dikkat ve odaklanma egzersizleri yapanlarda bu becerilerin kalıcı hâle dönüştüğünü gösteriyor. Sürdürülebilir dikkat, seçici dikkat, bölünmüş dikkat gibi birçok dikkat çeşidi bulunmaktadır.
Bir kitapta dikkat çeşitlerinin tamamını uygulamak sınırlı ve zordur. Söz gelimi geçici hafızayı güçlendirmek için hafıza kartları mantığı kitapta uygulanmak istendiğinde tek bir etkinlik için onlarca sayfa ayırmak gerekir. Bu sebeple kitabın yapamadığı ama beynin her iki lobunu da çalıştırmaya yönelik egzersizler yazılımın içinde yer almaktadır.
Bir kitapta dikkat çeşitlerinin tamamını uygulamak sınırlı ve zordur. Söz gelimi geçici hafızayı güçlendirmek için hafıza kartları mantığı kitapta uygulanmak istendiğinde tek bir etkinlik için onlarca sayfa ayırmak gerekir. Bu sebeple kitabın yapamadığı ama beynin her iki lobunu da çalıştırmaya yönelik egzersizler yazılımın içinde yer almaktadır.
Hareketli okuma, kolon okuma, görme açısını geliştiren hareketli harf ve kelimeler, görselde olmayanı bulma, hareketli benzer şekilleri bulma, tangram gibi beynin iki lobunu da aynı anda çalıştıran egzersizler bir kitabın sınırını fazlasıyla aşan etkinliklerdir.
Ayrıca yazılımda; SESLİ KİTAP ve konuyla ilgili sorular ve bunların ölçümü, Kelime dağarcığını geliştirme, LGS ve ÖSYM kelimeleri ve anlamları ile ilgili egzersiz, Eş anlamlı ve zıt anlamlı kelimeler, Atasözü ve deyimler ile ilgili kelimeler
Sınavlarda çıkan konuları da içeren 1000’den fazla onlarca konu başlığı içeren makale ve metin türleri yer almaktadır. (Uzay bilimi, psikoloji, sağlık, coğrafya, tarih, edebiyat, felsefe, teknoloji vs.)
7-14 ve 21. günün sonunda öğrencinin zayıf olduğu etkinlikler tekrar yaptırılır, zayıf yönleri güçlendirilir.
Kitap, eğitmen eşliğinde derste uygulanmaktadır. Kitaptaki egzersizleri öğrencilerin doğru yapıp yapmadığı eğitmen gözetiminde olmak zorundadır. (Söz gelimi göz egzersizlerinde gözlerin doğru şekilde hareket etmesi gerekmektedir. Eğitmen bu tarz etkinlikleri öğrenciyi kontrol ederek yaptırır.)
Öğrencilerimizin geçmişten gelen yanlış okuma alışkanlıklarını doğrusuyla değiştirmek artık eskisinden de zordur. Dikkat ve odaklanması son derece savruk, dijitale bağımlı, ders çalışmaktan sıkılan bir öğrenci kitlesiyle karşı karşıyayız. Bu öğrenci kitlesine hızlı okuma eğitimi vermek birkaç ders ile geçiştirilemez.
Bu minvalde okumada karşımıza çıkan iki soru var: Nasıl okuyacağız ve ne okuyacağız? Fixoku Hızlı Okuma Kitabı nasıl okuyacağımıza, yazılım ise nasıl ve ne okuyacağımıza vurgu yapmaktadır. Bu sebeple kitap ve yazılım birbirini tamamlayıcı özelliğe sahiptir.
Biri diğerinin yerine geçmez. İkisinin de amacı öğrencinin okuma anlama becerisini artırmaktır.
Bütün bu süreci yöneten, veli ile diyalog kuran, öğrencinin gelişimini takip eden kişi eğitmendir. Bu çoklu süreci Fixoku eğitmenleri yönetir ve etkili sonuca ulaşılmasını donanımlarıyla sağlarlar.